Jom Click

Rabu, 20 Februari 2013

Bedak Arab Kokuryu

Assalamualaikum w.b.t

~BEDAK ARAB KOKURYU~

Sebelum ni, aku tak pernah terdengar lak kewujudan bedak Arab Kokuryu. Orang yang pertama kenalkan adalah sepupu aku sendiri yang pernah pakai bedak ni. Dia cakap bedak ni lain daripada yang lain. Bedak ni 3 dalam 1 iaitu dengan bedak ni kita dapat 3 benda iaitu foundation, moisturizer, dan jugak powder. Cara guna bedak arab, yang pertama skali kena basahkan span dan baru sapu kat bedak. Dia cakap bedak ni boleh hilangkan jerawat. Mula-mula aku macam tak berapa nak percaya sangat bedak ni. Tapi lepas balik google baru tahu yang bedak arab ni memang sangat famous dan dah ramai yang pakai. Aku apa lagi terus order. Lepas pakai baru rasa memang bedak ni lain daripada yang lain. Lain yang macam mana tu?

1) Bedak ni adalah water-based (macam bedak sejuk). Jadi, bila pakai muka kita tidak nampak berminyak.

2) Bedak ni cepat meresap ke dalam kulit sebab particle bedak ni yang halus dan kecil. Kalau kita tak basahkan span, bedak ni tak akan melekat pada span.

3) Lepas 1 hari try, jerawat kecil kat muka aku terus menghilang tanpa dikesan. Lagi satu, lepas bebarapa hari pakai liang pori muka semakin mengecil dan muka terasa licin seolah2 bedak tu masih lagi melekat kat situ walaupun tak pakai. Part ni memang best!!^_^

4) Dalam 2 minit je pakai bedak ni, muka macam baru lepas di make-up oleh professional. Nampak natural dan tak nampak macam pelakon opera sebab warna bedak ni cepat blend dengan kulit kita.

5) Bedak ni sangat wangi. Bukak je bedak ni depan kawan, dia cakap, "Bau wangi la. Bukan bedak ni kan yang wangi?", aku jawab, "Bedak ni la yang wangi." Sampai tak percaya kawan aku yang bedak arab ni wangi.

6) Bila berpeluh, muka kita nampak lagi cantik sebab peluh kita meratakan lagi warna bedak. Aku kerja petang jadi memang kuat berpeluh, bila pakai bedak ni nampak steady je muka sampai la balik.

Bila pergi sekolah hari tu dengan pakai bedak ni, semua kawan2 pandang dan ada yang terus nak beli. Dan ada yang tak sempat nak beli call aku malam2 tanya pasal bedak arab ni. Dia nak jugak pakai sebab tak tahan tengok aku pakai nampak elok. Boleh lak camtu ye kak. Tak pe la sebab memang bedak ni special dan banyak kelebihan. Ini adalah pandangan peribadi aku si pemakai terhadap bedak arab Kokuryu. Dan sapa2 berminat nak dapatkan bedak ni dengan harga special boleh la email ke musliminhouse@yahoo.com. Sekarang ni Muslim In House ada wat promosi beli 1 bedak dapat free sarung kaki sandy dan free postage.

~LIKE kami di FB http://www.facebook.com/nuramtc

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...