Jom Click

Ahad, 17 Oktober 2010

kawanku di monash

Sudah hampir 3 tahun aku di monash university sunway. banyak pengalaman pahit dan manis yang aku rasa.paling banyak kenangan pahit agaknya.dan sejak itulah aku mula berkenalan dengan kawan2 baruku iaitu lab report, assignment,journal dan turnitin.

Lab report adalah orang yang paling 'demand' skali di antara sahabatku yang lain.dia ni suka sangat berdamping dengan aku.memang xboleh lari la dari jumpa dia tiap2 minggu terutamanya selepas habis lab.ada jer benda yang dia nak daripada aku.kalau benda tu senang aku kasi xpe.ni benda smua nak yang mcm si journal ada.aku tahu la kau memang sanjung sangat si journal tu.tapi janganlah samakan aku dengan cik journal tu.dia tu siapa aku ni siapa.journal tu orangnya susah untuk paham ape lagi nak tiru gaya 'expert' macam dia.memang xdapat la.journal pun mula menjadi sahabat aku selepas aku kenal lab report.journal memang susah nak dekati.lagi2 nak paham perangai dia.hanya orang2 yang high level otaknya saja yang dapat rapat dengan journal.kalau mimpi nak jadi saintis boleh la ikut jejak journal.

Assignment pulak orang yang biasa2 saja.senang nak didekati.tapi kadang2 dia boleh mengganas lagi teruk daripada lab report.kalau paham dia macam mana xde la susah sangat nak berkawan dengan dia.dah la jarang2 jumpa.tapi xde la pulak rase rindu.he3..jika dibandingkan assignment dengan lab report, aku lebih suka assignment sebab dia ni xgedik dan xdemand sangat mcm lab report.jika diberi peluang untuk memilih,aku akan pilih assignment.

Turnitin..orangnya memang teruk.suka sangat cari pasal.kerja dia xlain xbukan adalah cari kesalahan orang lain.lepas tu report kat lecturer.lecturer pulak asyik dengar je cakap si turnitin ni.jarang2 lecturer jer yang xsuka turnitin.boleh dikatakan turnitin ni antara pilihan lecturer kat monash ni.aku memang xsuka turnitin.dia ni pembohong nombor satu.ada ke patut kerja yang aku buat guna ayat aku sendiri dia boleh kata aku ni tiru orang lain punya kerja.dengan kata lain dia kata aku pegi plagiarize orang lain punya hasil kerja.ada ke patut?penat2 aku karang ayat aku sendiri dia boleh lak tuduh aku macam2.macam la dia tu pandai sangat.dah la simpan hasil kerja aku xmintak permission pun daripada aku.pastu nak tuduh aku meniru lak.ish..memang teruk!!

Boleh dikatakan semua kawan aku ni suka sangat menyusahkan hidup aku.memang mereka dapat membuatkan diri aku ni rajin, tapi dari sudut yang lain mereka memang 'highly demand'.
Alhamdulillah..hari ni hari terakhir aku jumpa dengan diorang walaupun tahun depan terpaksa jumpa lagi.tapi harap2 lepas ni mereka dapat menjadi sahabat aku yang lebih baik!!

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...