Jom Click

Selasa, 18 Ogos 2009

Marhaban ya Ramadhan..


Assalamualiakum w.b.t..

Alhamdulillah dgn izin yg Maha Kuasa dpt jua ak mngupdate blog ni walaupn tetap busy ngn assignmnt yg xpernah stop.inilah ujian yg diberikanNya kpd ak sbg seorg pelajar dlm menuntut ilmu.erm..sedar xsedar dlm 2 hari lg kt akn menyambut ramadhan al-mubarak.Alhamdulillah setinggi kesyukuran dipanjatkn kpd Allah s.w.t. krn memberi kesempatan kpd kt utk bertemu skali lg dgn ramadhan.bulan yg penuh dgn pahala ganjaran yg dijanjikn oleh Allah utk hambaNya yg beribadat krnNya. rase xsabar lak nk puasa..he3..

Rasulullah sendiri sentiasa menyambut dengan gembira setiap kali ketibaan Ramadhan. Berita gembira itu disampaikan pula kepada sahabatnya sambil bersabda;" Sungguh telah datang kepadamu bulan Ramdhan, bulan yang penuh keberkatan. Allah memfardukan atas kamu puasanya. Didalam bulan Ramdhan dibuka segala pintu syurga dan dikunci segala pintu neraka dan dibelenggu seluruh syaitan. Padanya ada suatu malam
yang lebih baik dari 1000 bulan. Barangsiapa tidak diberikan kepadanya kebaikan malam itu, maka sesungguhnya dia telah dijauhkan dari kebajikan. "
HR Ahmad

Hadis ini jelas memberi gambaran kpd kt bhw bulan ramadhan adalah bulan yg dikurniakn khas utk hamba2Nya. di mana dlm bln ini Allah s.w. mengurniakn dgn berbagai2 nikmat dan ganjaran yg berlipat kali ganda berbeza dgn bln2 lain. di dlm bulan ini juga, terdpt satu hari yg dipanggil Malam Lailatul Qadar yg mna satu malam yg dikurniakn Allah kpd hambaNya yg mendekatkn diri kpdNya.

Oleh itu, marilah kt sama-sama mengucapkan " Marhaban Ya Ramadhan " Selamat datang Ramdhan yg mengandungi erti bahawa kita menyambut Ramdhan dengan berlapang dada, penuh kegembiraan dan tidak dengan keluhan.

3 ulasan:

acapviv berkata...

ahlan wasahlan ya Ramadhan =)

monashgirls_engineering berkata...

milah...bilo nk ajop bukak pose umah u??he3x..ktorg nk mkn ikan sardin hasil air tgn milah (bkn air peluh ye)...ha3x

nursempurna berkata...

ceh..rindu mskn i ke?ha3..tgk la dlu..kalo cukup bajet leh ar kt sama2 bukak kt sini..he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...