Jom Click

Selasa, 1 Mac 2011

Third year last sem


Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah keberkatan daripadaNya dapat jua aku memasuki ke alam third year last sem.bila aku melihat subjek2 yang aku ambik untuk sem ini, dup dap dup dap rasanya.takut, berdebar, gerun, fobia, dan macam2 lagi perasaan negatif aku muncul.rasa xpercaya pun ada aku dah sampai ke tahap ini.kejap je masa berlalu.rasa baru je ari tu aku masuk third year.sekarang tinggal berapa bulan je lagi nak habis.berdiri bulu roma kurasakan.takut untuk berhadapan dengan realiti.rasa xbersedia nak pikul tanggungjawab ini.harap2 semuanya berjalan dengan lancar.aku dah xsanggup nak belajar kat monash lagi.susah yang teramat hanya Allah dan orang yang belajar kat sini je yang tahu. Ya Allah..moga masa yang berlalu tidak hanya berlalu begitu saja tanpa aku sedari supaya dapat aku isi masa yang aku ada untuk perkara yang bermanfaat dan elakkan diriku daripada melakukan perkara2 yang melaghokan. Permudahkanlah urusanku Ya Allah..

Bila dah berada di tahun akhir ini, macam2 perkara yang aku fikirkan.bagaimana hidup aku nanti lepas habis belajar nanti?apa sebenarnya matlamat aku?apa rancangan aku lepas grad nanti?nak sambung belajar ke nak kerja?kalau kerja nak kerja ape?kalau belajar hutang MARA nak bayar bila?nak belajar kena pakai duit, duit tu nak dapat kat mna? Ya Allah..serabutnya kepala..memang kalau boleh rasa xnak fikir je benda ni.tapi otak ni memang xdapat lari dari fikirkan benda ni smua.

Yang menakutkan aku sekarang ini adalah belajar.xtau la apa nasib aku nanti.risau sangat2.
Ya Allah..berilah daku petunjukMu dan anugerahkanlah daku kepintaran agar dapat aku kutip sebanyak mungkin ilmu2 yang aku perolehi sepanjang perjalananku sebagai seorang pelajar. Moga ilmu yang aku dapat sentiasa diberkati olehMu..AMIN Ya Robbal A'lamin..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...