Jom Click

Sabtu, 25 Februari 2012

Dia Maha Mendangar Dan Maha Pemurah

Bismillahirrahmanirrahim

Pernah tak terjadi dalam hidup anda di mana anda begitu percaya dan yakin pada sesuatu perkara namun orang lain menganggap anda meletakkan kepercayaan dan keyakinan anda di tempat yang salah. Tapi dengan keyakinan yang ada dalam diri, anda terus mengharap bahawa suatu hari nanti Allah pasti akan mengakbulkan doa anda. Anda juga pasti bahawa tindakan yang anda buat adalah betul dan niat anda berlandaskan Lillahitaala iaitu tindakan yang anda buat itu semata-mata kerana inginkan keredhaan Allah. Di saat anda hampir berputus asa dengan pegharapan anda tadi, tiba2 dengan kuasa Allah anda dianugerahkan olehNya bukan sahaja apa yang telah anda pinta tapi lebih daripada itu. Itulah kuasa Allah Taala yang tidak mampu untuk dibaca oleh makhlukNya. Kun faya kun. Dan dialah Yang Maha Mendengar dan Dia jugalah Yang Maha Pemurah. Jika apa yang kita pinta belum dimakbulkan oleh Allah, bersabarlah dan terus berharap kerana di situ Allah mahu menguji sejauh mana kepercayaan dan cinta kita kepadaNya.
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan, "Kami telah beriman", sedangkan mereka tidak diuji? Dan sedangkan Kami telah menguji orang- orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah Mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia Mengetahui orang-orang yang dusta." (Surah Al-Ankabut:2-3)

Husnu Zon, bersangka baiklah dengan Allah Taala kerana dengan limpah kurniaNya kita wujud dan berpeluang hidup di muka bumi ini..^_^

3 ulasan:

Naji Mahat berkata...

Thanks for reminding.

Naji Mahat berkata...

Terima kasih kerana mengingatkan saya pada sesuatu...

nursempurna berkata...

No problem..peringatan buat diri sendiri yang selalu leka dengan nikmat yang pernah diberi olehNya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...