Jom Click

Rabu, 26 Januari 2011

Az-ziarah

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah untuk segala nikmat yang dikurniakan baginya kepada diri ini. Nikmat sihat, rezeki, masa lapang dan berbagai lagi nikmat yang diberikan kepadaku yang tidak dapat dihitung nilainya. Ya Allah..sesungguhnya diri ini tersangat kerdil untuk meminta2 sesuatu daripadaMu. Namun kutahu hanya dengan cara aku berdoa merayu sesuatu daripadaMu adalah cara yang terbaik dan paling mudah untuk aku selalu ingat padaMu. Dan Engkau sendiri menggalakkan umatMu untuk berdoa dan memohon hanya padaMu dalam Surah Al-Mukmin ayat 60 :

"Dan Tuhanmu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohanan kamu."

Ya Allah..aku memohon kepadaMu..murahkanlah rezekiku agar aku berpeluang menziarahi bumiMu yang penuh barakah, Makkatul Mukarramah dan Madinatul Munawwarah. Hatiku ini sungguh tidak sabar untuk melihat dengan mata kepalaku sendiri Kaabah yang menjadi kiblat solatku selama ini dan hati ini tidak sabar untuk menjejakkan kakiku ke Masjidi Nabawi untuk menziarahi makam baginda Rasulullah S.A.W. Dan jika diizinkan aku juga ingin menziarahi jejak2 rasul2Mu di tanah arab seperti Mesir untuk aku melihat sendiri kawasan yang pernah menjadi saksi tersungkurnya keangkuhan firaun dan para pengikutnya kepada kehebatan rasulMu, Musa Alaihissalam, dengan izinMu ya Rabbi..Sungguh aku kagum dengan kekuasaanMu ya Allah.. Moga diri ini diizinkan untuk membuat suatu ziarah yang sangat bermakna dalam hidupku sementara aku masih lagi berada dalam nikmat sihatMu ya Allah..





~Gambar diambil oleh abangku, iji. tiba2 perasaan nak melawat ke sana membuak2..hu3~

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...