Jom Click

Selasa, 5 Jun 2012

Triffle Cocktail

Assalamualaikum w.b.t..

Hari ni aku berkesempatan membuat manisan puding triffle cocktail yang sememangnya menjadi dessert favourite aku. Memang sudah lama aku merancang nak buat puding ni tapi tak pernah terbuat. Selalunya kalau ada kenduri kahwin kezen2 aku memang sempat la merasa puding ni kat meja pengantin. Tapi untuk kenduri kezen aku kali ni, agak kempunan jugak la sebab tak sempat nak merasa. Disebabkan teringin sangat nak makan, aku usaha jugak untuk buat. Cari resepi kat internet walaupun dah ada resepi yang suatu masa dulu aku pernah menyalinnya dari kawan tapi biasalah sebab tak pernah cuba buat agak bimbang jugak la kalau tak menjadi. So, aku search kat internet tengok komen2 orang yang pernah buat (sedap atau tak). Jumpa la satu resepi triffle ni kat sini. Komen2 yang positif daripada mereka2 yang pernah buat.


~Yummy!!~

Alhamdulillah menjadi jugak triffle yang aku buat walaupun nampak macam 2 layer jer. Kelam kabut jugak la kat dapur tadi dengan kehadiran kanak2 ribena yang suka sangat 'membantu' aku kalau aku ada kat dapur. Habis berselerak tepung castard dibuatnya. Boleh pulak dia kata aku main masak2 kat dapur. Haih..macam2 la budak2 ni. Geram campur geli hati.

Terubat jugak hati nak makan triffle..^_^


0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...