Jom Click

Rabu, 31 Mac 2010

aku adalah "manusia"

sudah lama aku berjalan di muka bumi Allah ini
banyak dah batu yang aku sepak, rumput yang aku pijak, tanah yang aku jejak,
dan juga sudah banyak hati aku remuk, luka, kembang, kecut,
sudah berkali2 jugak lah aku memilih jalan yang xseharusnya aku pilih,
dan banyak kali jugak lah aku tersasar dari jalan yang lurus,
sampai aku sendiri pun dah xtahu siapa diriku yang sebenar, di jalan mana aku sekarang, apa yang sedang aku buat, bagaimana dengan nasib diriku nanti jikalau ditakdirkan aku dijemput oleh Ilahi nanti...

sering kali aku dengar dan baca "Kembalilah kepada fitrah asalmu"
mungkin ini jawapan kepada setiap persoalan aku
ya..kembali kepada fitrah..fitrah kejadianku adalah sebagai seorang hamba
seorang hamba tugasnya adalah mengabdikan diri kepada tuannya
dan tuanku adalah Allah
Dialah yang menciptakanku
dan Dia xpernah lekang memerhatikanku tanda ingatNya dia padaku
tapi aku?

Ya Allah..sungguh..hambaMu ini penuh dengan khilaf..selalu melupakanMu..Moga Engkau memaafkan diri yang penuh kehinaan ini..Moga pintu taubatMu untuk hamba sepertiku ini xpernah tertutup ya Rahman..


"Dan kehidupan dunia ini, hanyalah permainan dan senda gurau. Sedangkan negeri Akhirat itu, sungguh lebih baik bagi orang-orang yang bertakwa. Tidakkah kamu mengerti?" (Surah Al-An'am, ayat 32).

** "Manusia" adalah perkataan bahasa arab dan berasal daripada "Nasiya" yang bermaksud lupa.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...